header (20 x 3 cm)

wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg - wkkgz

Vanaf 1 januari 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) gefaseerd ingevoerd. Het doel van de Wkkgz is een transparante, laagdrempelige en oplossingsgerichte klachtenafhandeling met als uiteindelijke doel verbetering van de kwaliteit van de zorg door van klachten te leren. Een van de voorwaarden die de wet stelt aan zorgverleners, is dat ze een onafhankelijke klachtenfunctionaris in dienst hebben. Onze brancheorganisatie ProVoet ondersteunt hierin haar leden.

Er is een klachtenfunctionaris aangewezen binnen ProVoet. Consumenten kunnen bij deze persoon terecht, mocht er sprake zijn van klachten over een pedicure. De klachtenfunctionaris past het principe van hoor en wederhoor toe, waardoor veel situaties kunnen worden opgelost. Indien de situatie niet wordt opgelost, kan de consument naar de geschillencommissie stappen.

De klachtenfunctionaris is rechtstreeks te bereiken via klachtenfunctionaris@provoet.nl of 0318-500232
(maandag t/m donderdag 9.00 – 12.30 en 13.30 – 17.00 uur, vrijdag 9.00 – 12.30). 

header (20 x 3 cm)